30. november 2010

Bryllupsbilder









Dette er innlegget som ikke skulle skrives på denne bloggen. Dette er ikke en blogg om bryllupsbilder og eiendomsfoto, det er to sjangere jeg ikke vil rote meg for dypt inn i. Men når storesøster spurte om jeg kunne ta bilder når hun gikk til alteret der Even stod og ventet, kunne jeg vel ikke si nei...

Bryllup er utfordrende fotomotiver. Mye skjer, hele tiden, og det meste skjer i rolige og dårlig belyste omgivelser. Å kunne bruke Quiet-mode og ISO3200 er nyttig under de kritiske 'Ja'-øyeblikkene.

Jeg tilnærmet meg hele oppgaven som en journalist, og gikk inn for å ta bilder av "alt", iallefall mer enn de vanlige bryllupsmotivene (til, ved og fra alteret, hurra utenfor kirken, kyss på stolene, kutte kaken, dance me to the end of love, høres kjent ut...?). Det er en oppgave som krever 12 timer konstant oppmerksomhet og 1500 eksponeringer. Å kombinere det med oppgaven som brudens bror er midlt sagt utfordrende. Vel, jeg takler multitasking, og jeg kan godt legge fra meg kameraet i to minutter i kirken for å gå opp og lese Frans av Assisis bønn...

Screenshots er en liten teaser. Sign of the times and what to expect and so on...








(...)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar