5. august 2010

Sykkeltur: Stavanger - Sogndalstrand - Stavanger

Jeg burde legge meg snart, for i morgen står jeg tidlig opp og legger ut på veien igjen. Det går for lang tid mellom hver gang jeg har tid til å sykle langtur, men nå har det åpnet seg opp en langhelg med greit vær så da benytter jeg sjansen.

Målet er sykle så langt jeg kan frem til lørdag kveld og så snu og sykle hjem igjen søndag morgen, men jeg regner med å rekke frem til Sogndalstrand.

Planen er å starte tidlig i morgen og sykle Nordsjøruta nedover Jæren. Fra Solastranda går turen via Voll, Orre, Hå Gamle Prestegård og Varhaug før jeg tar kvelden omtrent ved Vigrestad eller Ogna (Ogna Camping tenker jeg). Dag to sykler jeg over heiene og langs gamle Jærbanen mot Eigersund, fortsetter på Rv44 til Avendal og tar av der på kystveien via Nesvåg. Der har jeg sett meg ut Vågan Camping som mulig overnattingsplass. Så må jeg jo innom Sogndalstrand, en vakker liten bygd som bare koker over av sjarm.
Så bærer det hjem igjen langs samme rute med samme overnattingssteder... Første møte i Fotogjengen for året er på Folken kl. 19:30, det har jeg planer om å rekke!

Ekstra morsomt blir det å sykle til Sogndalstrand fordi jeg da liksom har reist rundt hele kysten. I fjor sommer syklet jeg og MA fra Horten til Kristiansand og tidligere i sommer kjørte jeg og mamma til Lista og opp langs Rv44 til nettopp Sogndalstrand. Da hadde jeg en følelse av å være veldig nærme hjemme siden vi var nært Eigersund, og nå sykler jeg den siste lille biten av Sørlandskysten som jeg ikke har "utforsket" skikkelig.

Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar