2. august 2010

Ris-sekk



Jeg videreformidler et tips jeg plukket opp på kamerakurs (hvorfor var jeg på det, jeg kan da håndtere et kamera...? Jo, jeg skal begynne å holde de kursene sammen med en kollega, og vi var der på opplæring/assistenter, men seff klarte jeg å lære noe også!).
Situasjon: Du er ute i byen og ser et motiv å fange, for eksempel lyssporene etter biltrafikk, du trenger stativ men har det ikke med, det er jo skikkelig stress å drasse med seg en svær tripod. MEN, du har med en pose med ris! Du finner en bedagelig kant, slenger posen ned og klemmer kameraet på plass oppå posen. Bang! Kameraet sitter godt fast. Vel, ikke veldig godt, men godt nok. Bruk Selvutløser så får du stødige bilder...

Alternativ: The Pod

Her vakkert illustrert med min vakre Minolta XG-1 med 50-150-linse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar