4. august 2010

Nettaviskommetarer

Du er nødt til å like noen av de kommentarene som dukker opp på nettaviser.

Sitat:

"Dette er et resultat av den rødgrønne suppen som styrer landet mot den siste kommuniststaten i Europa. (...) Det siste er forslaget om private barnehager som vil bli konfiskering av privat eiendom slik Stalin gjorde det. Få de rødgrønne ut så fort som mulig!"

Hentet fra Stavanger Aftenblad der lufthavnsjefen vurderer å innførte avgift på å sette av passasjerer fra bil med mål om øke bruken av bussen (som går til flyplassen i skuddår og ved månelandinger).


Min egen kommentar til saken:

"Avgifter som pisker bilistene har jeg ikke stort imot, men jeg mener det er helt andre ting som skal til for å få folk til å ta buss. Se på tilbudet, skal jeg til Sola fra sentrum har jeg to valg. Rutebussen er billig og grei, men tar en vanvittig rute nord for Hafrsfjord og via Tananger før den endelig finner veien til Sola. Flybussen kjører direkte og den har mange avganger, men den koster skjorta.

Hva med å legge en bussrute for Kolumbus direkte til Sola?

Jeg har også reagert på at det ikke er mulig å sette fra seg sykkelen trygt på Sola. En gang jeg var nødt til å fly ville jeg sykle ut. Turen var vakker med soloppgang over fjorden, men da jeg kom frem var det ingen steder å sette fra seg sykkelen. Et sykkelskur med tak nærme terminalen er billig og kan være til nytte både for de som jobber på Sola, og de som skal ut og fly med håndbagasje som bor nærme flyplassen.

Hvis målet er færre bilreiser, start et annet sted enn i lommeboka. Bilistene betaler tusenvis av kroner for å kjøre rundt, jeg tror ikke de dropper turen for å spare 15-20 spenn."

1 kommentar:

  1. Haha! http://www.dagbladet.no/tegneserie/fagprat/?1283119200

    SvarSlett