8. juli 2010

Grønn Action dag 7: Kanohaik og Rv44 til Sogndalsstrand


Jeg skulle ta bilder av speidere som kom hjem fra kanohaik. Planen var å ta bilder når de passerte under broene i Farsund, slik at jeg fikk vinkler både mot fjellene i fjorden og mot byen, samt detaljer ovenfra og fra bredden.



Oppdraget startet bak i en varebil. Jeg hadde bedt om skyss, og fikk vite at to vakter skulle kjøre ut "nå", i en varebil. Det er for sånne situasjoner jeg er glad fotosekken er pakket etter beste "Alltid Beredt".













Senere på dagen drog jeg på roadtrip med mamma. Hun hadde fri og jeg sørget for å legge oppdraget mitt til formiddagen så vi fikk tid til en tur. Vi la ut på Rv44 fra Flekkefjord og nordover med Sogndalsstrand som mål. Underveis passerte vi Jøssingfjorden og Hellaren.




Hellaren, husmannsplass der takene ikke har tekking. Fra dråpefallet over kanten og inn under fjellet er det ti meter det aldri regner på, og her har folk bodd siden steinalderen.





Fra toppen på andre siden av dalen med Jøssingfjorden. Dramatisk landskap, hadde vært vakkert om det ikke var for industriområdet til Titania, og særlig fyllingene med stein som klemmer seg mot boplassen ved Hellaren.







Sogndalsstrand






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar