2. juli 2010

Grønn Action Dag 1: Om sørlandsbyer og Hybas

Blogg = Web Log. Hm, kanskje faktisk bruke bloggen min som en nettlogg...

Nå er jeg på KFUK-KFUM-speidernes landsleir Grønn Action på Lista i Vest-Agder. Her skal jeg jobbe som fotograf på leirens pressesenter, hvis hovedoppgave er å fortelle det sommersøvnige Norge om hvor flott vi speidere har det på leir.


Enhver speiderleir starter med en lang reise, denne gangen road-trip fra Ski til Lista. Hva skal man si om en biltur...? Mye asfalt, og endel sykkeltur-mimring. Jeg syklet samme strekningen med MA i fjor sommer, og må si den turen var evig mer interessant enn bilturen. men jeg ser jo fordelen med å komme seg frem før kuene kommer hjem, fremfor et stykke ut i neste uke...






Sørlandsbyen Farsund hadde interessant blanding av arkitektur; kontinentale bygårder vegg-i-vegg med hvite trehus.





Hybas. Det er ikke bare på festival man driter i tupperware-bokser. På speiderleir slipper man riktignok øl-og-kebab-mager, men en solid salmonella-spredning kan jo gjøre solfyllte dager ved Hybasene riktig nesevise.





Scenen. Hva skjer med høye, fotograf-avvisende scener?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar