24. april 2010

Eftermoddi

...





På bordet foran Mac'en min ligger det strødd minnekort som tilsammen kan romme nesten 30GB med informasjon. Ingen av dem var fulle, men de er nå tomme. Alt ligger i to gigantiske mapper. Den ene heter "Moddi - Vestlandsturné", den andre "Moddi - Reisen videre".

"Jeg vil ut, jeg må ut.
Jeg skal ut og drikke meg full.
Jeg vil være slem, jeg vil bort fra mitt hjem.
For å gjøre en mengde tull"

Jeg har kommet hjem fra en liten del av Pål Moddi Knutsens lange reise med musikken hans. Det har vært en liten reise, men allikevel en stor en på sin egen måte. Jeg har sovet lite og opplevd masse. Og det har blitt mange bilder, og filmer, og lydopptak.

Dokumentasjon, det er ordet som oppsummerer oppgaven min i turnégjengen på 5-6 mennesker. Og kanskje var det den mest uklare oppgaven? Fire av dem skulle spille instrumenter, den siste skulle styre lys. Også var det meg.

Bildet over har jeg plukket fra en stor haug. Bildet sier at mer kommer, men "mer" må få lov til å modne. Jeg tar bilder i farger, men når de når frem til folks øyne er de blitt til sort-hvitt. De har modnet og kastet fra seg fargeskallet for å vise frem sitt sanne indre. Bildet her er litt på halvveien...

Joda, film og lyd, jeg har prøvd meg på et nytt medium! Hvordan jeg skal la levende bilder modne vet jeg enda ikke. Jeg får se, og det får du også...


Uansett: Pål, Erik, Hanna, Jørgen og Maja: Takk for turen!




...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar