3. desember 2009

Rock for Rensing og Tri-X 400





Moddi er miljøvennlige, Moddi reiser med tog!




Hanne og Folkens folketomme storsal.

Det er fantastisk hvordan det rommet forandrer karakter fra en time til den neste. Det ene øyeblikket er det en stor, tom hule der roen bare avbrytes av noen stemmer frem og tilbake. Det neste øyeblikket kan det herske fullstendig kaos mens bandet går på scenen og publikum jubler, så skjør og spent stillhet like etter en vakker balade, og tilslutt overtar roen igjen etter at sistemann har gått ut på byen etter endt kveld.





Tankefull Lampie-Lizz og Pål mens Ofelia og Hanne stemmer i bakgrunnen.



Cellokassen til Ofelia, hvorfor Bob Dylan (?) preger den vites ikke...




Dette siste bildet har en god historie bak seg. Min kjære Jenny er full av fantasi, og da jeg stod i mørkerommet og knotet med spolene pratet vi om det mystiske med bilder. Når jeg tar bilder med film tar jeg litt bilder her, litt bilder der, og det kan gå en måned fra et bilde er tatt til jeg fremkaller det. Jenny spurte da "Hva om du oppdager et bilde på filmen av deg selv, som du ikke har tatt og som du ikke kan huske noen andre har tatt?". Bakgrunnen var en film der en fotograf hadde funnet nettopp et slikt bilde, og oppdaget at det var en ukjent tvilling som var avbildet ved et uhell.
Da jeg rullet ut den ferdig fremkallte filmen gikk det et kaldt gufs gjennom meg da jeg så dette bildet. Bildene rundt var fra Rock for Rensing, da jeg hadde gått i akkurat denne t-skjorta, brillene var tydeligvis også mine, men jeg kunne ikke huske at noen hadde tatt bilde av meg. Det hele var meget skummelt helt til jeg kom på at vi hadde lekt med tanken om at jeg og Pål Moddi egentlig var litt like, begge med bustete, blondt hår og lik t-skjorte, så da var det jo nærliggende å låne han brillene mine og ta bilde av resultatet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar