4. oktober 2009

Større og større dag for dag

Kaizers Orchestra

Beautiful chaos!




Prosessen - Opptakene er fra Våre Demoner turnéen og skildrer veldig godt stemningen som rådet da jeg så dem på Garage i Bergen.





Evig Pint - På Jæren har man drevet jordbruk siden jernalderen. På dette paddeflate, kalde, forblåste og fuktige landet var det noen som fant på å sette en spade i jorda og begynne å spa stein. Og det gjør de enda... Denne videoen er filmet ved Varhaug, midt i det dypeste av norsk kristen pietisme. Om eg bare fant et hol inn i himlen...





Knekker de til sist - Det finnes bare én Mr. Kaizer, eller?





Mann mot mann - Når tekstene er for sterke til å illustreres på vanlig vis og vises før ungene har lagt seg er vel en god gammel animasjon veien å gå. Rammstein har litt å lære...





Bak et halleluja - Eg har sagt det før nå må eg sei det igjen!






On the Road Again - P3morgen ba Kaizers spille deres favoritt morgen-sang. Willie Nelsons udødelige sang nynner jeg ofte når jeg drar langtur med sykkelen, og det er lett å se for seg at turné-livet fortoner seg på samme måte.






Enden av November - Sort/hvitt, trenger jeg si mer?





Maestro - Rock er mer enn tekst og melodi, det er noe Kaizers vet å utnytte til det fulle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar