9. oktober 2009

Den nye arbeidsdagen



Jeg har jobbet som avisbud, på gatekjøkken/storkiosk/liksom-butikk/24-7, Post-i-Butikk og på Prix. Arbeidslivet har hatt sine opp og nedturer, men en av oppturene skjedde nylig da jeg fikk svar på min åpne søknad til Elite Foto. Jobb fikk jeg nærmest på dagen!

Jeg har jobbet aktivt med fotografi i tre år nå og med interesse, iver, 30'000 kroner og 41'000 bilder har evner og kunnskaper vokst til et akseptabelt nivå. Jeg søkte om jobb på bakgrunn av butikk-erfaring og praktisk fotoerfaring og det var nok.

Nå har jeg jobbet fire vakter bak disken på Elite Foto Madla og kjenner nå en savnet følelse knyttet til butikkjobb; Jeg gleder meg til å komme på jobb! Jeg liker det jeg driver med og jeg føler (med unntak av visse oppstartsproblemer) jeg mestrer oppgavene. Jeg kommer nok til å savne de hyggelige kollegaene mine på Prix men klientellet der kan jeg klare meg fint uten. Nå jobber jeg bare til 20:00 og er ikke utslitt når jeg kommer hjem, jeg slipper å tenke på hvor langt det kan gå før alkissene flipper og jeg har (forhåpentligvis) vasket min siste panteautomat. Joda, jeg skriver "forhåpentligvis" fordi jeg fortsatt er ansatt på prix, men bare som tilkallingsvakt...

I dag var det lite å gjøre og jeg fikk scannet hele arkivet mitt av negativer, så kanskje jeg sparer litt penger på denne jobben også...

2 kommentarer:

  1. Gratulerer! Får håpe dere ikke får inn folk rusa på framkaller som tar filmruller og løper ;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med jobb! selv om jeg vet dette fra før..

    Det er bra du nå kan slippe å selge sjela di for penger og heller bruke tida di på noe du trives med - for tida er dyrebar og burde egentlig ikke sløses bort.

    God natt, sov godt

    SvarSlett