27. september 2009

Stille før stormen: Før Kaizers Orchestra

Pressefotografer får en gang imellom litt deng, særlig om man tråkker litt for langt. Det er veldig lett å tenke "helvetes gribber" om en fotograf som har tråkket over streken. Denne serien er et resultat av at jeg krysset grensen og traff en nerve. Jeg ble forbudt å bruke bildene, selv om det er et urimelig krav. Når jeg nå legger ut bildene er det ikke for å terge eller bevise et prinsipp, men fordi jeg synes disse bildene får frem en skjult side ved en konsert. Før gitarriffene begynner å rulle utover et hoppende publikum er en konsertscene et rolig sted der instrumenter og rekvisitter liksom står og dirrer av spenning for hva som skal skje. Det er stille før stormen, dette er scenen til Kaizers Orchestra.







1 kommentar:

  1. Du ble faktisk forbudt å bruke dem?! Det er vel en prinsippgreie for de som styrer med sånt, men allikevel synes jeg det er noe ganske meningsløst å skape trøbbel over (fra deres side)...

    Men var det en bra konsert?

    Om bildene: Det er en utrolig fin sliten svart-hvitt - jeg likte best nummer 2 eller det siste, sikkert fordi jeg ofte liker det litt rent..

    SvarSlett