19. september 2009








Hva i alle dager røyka jeg når dette kom til verden?! Jeg vil ikke vite det, men haugen skitne sokker har minket betraktelig siden sist jeg så den...

Fra spøk til revolver, dette er et innlegg om å bryte reglene en gang imellom!

Jeg tar ganske mange konsert-bilder, og på mange måter blir det rutine i det etterhvert. Alle band er ulike, og unike i sitt utrykk. Bildene man tar bør gjenspeile konserten på en slik måte at de som ikke var der kan leve seg litt inn i stemningen. Dermed burde alle sett jeg laster opp til Folkens server være vidt forskjellige, men det er desverre ikke helt tilfelle. Variasjon er vanskelig.

Faust er et veldig unikt band. Krautrock er sjangeren og konserten bød på småstein, sementblander, vinkelsliper, opplesning av Goethe og live-maling. Der jeg stod med kamera tenkte jeg at dette kan bli en meget spesiell serie bilder!

Og du har allerede sett resultatet! Jeg gjorde et kjapt og grovt utvalg på seks bilder og skrev dem ut på papir fra den første notatblokken jeg så. Sitater fra Goethes "Faust" ble søkt frem på nettet og bildene gikk under typene på min nye gamle skrivemaskin. Deretter kokte jeg kaffe og lot bildene få smake sin del. Kaffen farget blekket grønt, flekkene setter stemingen. Så gik det hele i scanneren og ut mot sine firkantede øyne.

Feedback ønskes.

1 kommentar:

  1. Blir kanskje ikke så lang feedback, men dette synes jeg var supert! Jeg har ikke hørt musikken selv, men bildene var veldig gode på å skape stemning ogvar mer noe for seg selv, selv om vanlige konsertbilder også kan være gode. Det er bra du følger impulser, bruker fantasien, og også gjør noe på gamlemåten (ikke på pcen). Jeg likte dette veldig, veldig godt:)

    Og ellers så håper jeg at du har det bra nedi, borti der. Mamma har jo blitt venn med deg på fb og forteller at det tilsynelatende stadig skjer noe sosialt og at du er overalt (nei, jeg tror ikke hun spionerer på deg - du kommer nok bare veldig ofte opp på hjem-siden hennes med oppdateringer) - så det høres bra ut. Apropo oppdateringer så blir jeg også veldig, veldig glad for kommentarer*hinthint*

    Masse masse klemmer kjære venn langt borte

    SvarSlett