6. september 2009

Burlesque



Portretter har jeg ganske lite av i mappen min så da jeg tok dette bildet ble jeg veldig fornøyd. Modellen er burlesque-artist og hadde et show i Grottene på Folken i forbindelse med Den Store Studentfesten #4 og jeg fikk ta et par bilder av henne med blitz etter showet. Bildet er tatt med et sekund lukkertid og blitz med diffuser-sokk. Blitzlyset "fryser" modellen mens rystelser i kameraet over resten av lukkertiden sørger for at den lilla bakgrunnen myknr opp og "sprer seg" mot modellen.
Da jeg i raw-behandlingen satte opp clarity frisket det opp bildet endel men det fikk samtidig frem hver minste bit ujevn hud og dermed kjørte jeg bildet gjennom Portrait Professional 6 for å jevne ut huden. Et par siste flekker ble klonet vekk i Photoshop og bakgrunnen ble lysnet med et adjustment layer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar