31. januar 2009

Music will provide the light!

Jeg sykler med musikk på øret og jobben min blir enklere når jeg får stable flasker til Kaizers'.



Jeg kan jo starte med R.E.M., det eneste band jeg har gått så langt som å kalle meg fan av (fan er kortform for 'fanatiker').



R.E.M. - Driver 8 (live, Rockpallast 1984)

Sangen handler om tog, hvilket burde være nok for meg, men hør bare på teksten! Hør på meldodien! Sangen er herlig, så glad de spilte den når jeg så dem i Oslo!

Merk at Michael Stipe (vokalist) hadde hår på denne tiden. Men håret var aldri gult, bare på konserter. Og hvilken hårfarge brukte han? Sennep!






Pete Molinari - One Stolen Moment

Denne karen hadde jeg egentlig ikke hørt om før han skulle spille på Folken og jeg var ledig kvelden han skulle spille. Noen dager før var jeg innom Platekompaniet på leting etter kjente ting men de hadde ikke det jeg ville ha, som for å kjøpe "noe" tok jeg med meg CD'n hans. Konserten var fantastisk og jeg kan ikke gjøre annet enn å kose meg med bildene og anbefale musikken hans til alt og alle!






Kaizers Orchestra - Evig Pint

Mr. Kaizer har et orkester. Men hvem er Mr. Kaizer? Ingen vet. "Men keiseren er naken, sier barnet" står det skriblet på en Kaizers-plakat i backstage-området på Folken. Jaha?





Wildbirds and Peacedrums - There is no light

Jeg så dette bandet under Nordic Music Week. Rytmene er ekstreme, energien i musikken er overveldende, det vipper til det psykotiske.





Lars Lillo-Stenberg - Suser avgårde

Akk, så var det på tiden å dra frem en av mine egne små videoer. Ikke min sang og spill, slapp helt av, det skal dere slippe bare dere tåler en eksentrisk video filmen håndholdt bak i en Oslotrikk oppover Grünerløkka. Mye av Lars' sologreier er verdt å se en gang til på. Albumet Oslo er en sann og verdig tribut til Tigerstaden.




Vel, litt av min musikksmak, men platesamlingen er dyp og stedvis underlig, dette er bare noe jeg tok fra toppen av hjernen. Ha et fortsatt fint liv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar